#15 ŠVIETIMO ARCHITEKTŪRA
Mokyklos Olandijoje: bendruomeninių mokyklų koncepcijos
Kuo pokalbis įkvepiantis?
Daugiafunkciniai centrai Lietuvoje dar retas fenomenas, todėl olandiškoji patirtis būtų aktuali ir įkvepianti. Paskaitoje pateikiama plati informacija apie bendruomeninių mokyklų koncepcijas Olandijoje. Tokios mokyklos vykdo ne tik ikimokyklinį ir pradinį ugdymą, bet tenkina įvairesnius poreikius: atlieka vyresnių žmonių priežiūros ir ugdymo funkcijas, teikia paramą šeimoms ar specialių poreikių turintiems bendruomenės nariams. Keliamas klausimas kaip gali suderėti tiek skirtingų funkcijų viename erdviniame darinyje. Iliustruojant konkrečiais pavyzdžiais pateikiamos esminės bendruomeninių mokyklų projektinės koncepcijos.
Pokalbis rengiamas bendradarbiaujant su VGTU Architektūros fakultetu.
Pokalbis vyks 2015 m. rugsėjo 3 dieną, ketvirtadienį, Nacionalinėje Dailės Galerijoje (NDG), Konstitucijos pr. 22, Vilniuje.
Pradžia 20:00. Renginys nemokamas, pokalbis vyks anglų kalba.
2015
Pašnekovas
Dolf Broekhuizen
Kuo pašnekovas išskirtinis?
Architektūros istorikas, olandiškojo avangardo istorijos žinovas ir edukacijai skirtos architektūros raidos Nyderlanduose ekspertas. Paskutinįjį dešimtmetį aktyviai domisi ir tiria ugdymui skirtos architektūros pokyčius ir transformacijas, analizuoja kaitos priežastis ir perspektyvas. Dirba kvietiniu lektoriumi ir tyrėju Delft’o TU, rengia publikacijas, organizuoja parodas ir dalyvauja kituose projektuose.
Rekomenduoja skaityti
Contemporary Dutch school architecture
Dolf Broekhuizen, Ton Verstegen (ed.)
Kodėl verta skaityti?
Per gana trumpą laiką ugdymo samprata pasikeitė drastiškai. Buvo suvokta, kad architektūra gali esmingai prisidėti stimuliuojant, puoselėjant mokymo ir mokymosi aplinką. Ši knyga pateikia naujus šiuolaikinių pradinių ir vidurinių Nyderlandų mokyklų tyrimų rezultatus, kritinius tekstus ir išties įkvepiančių atvejų studijas.