#9 DISIDENTIŠKUMAS ARCHITEKTŪROJE
Popierinė architektūra Sovietų Sąjungoje. Protagonistai, mokytojai ir studentai apžvelgia aštuoniasdešimtuosius
Kuo pokalbis įkvepiantis?
Pokalbio moderatorė:
INES WEIZMAN
XX-ojo amžiaus septintojo dešimtmečio pabaigoje bei aštuntajame dešimtmetyje EDAS (eksperimentalnaja detskaja architekturnaja studija, rus.) organizuotose vaikų ir jaunimo dirbtuvėse ieškota naujų disidentiškumo formų: mokiniai buvo skatinami išreikšti savo mintis per piešinius bei architektūrą. Tokia praktika, žvelgiant iš šiandienos pozicijų, turėjo pedagoginį bei terapinį atspalvį: „atstatyti“ užgniaužtą komunizmo sąlygomis gyvenusio jaunimo vaizduotę. Šis mokymo procesas padėjo išlaisvinti kolektyvinę bei asmeninę vaizduotę, o nekontroliuojamos ir įkvepiančios vaikų idėjos piešiniuose leido formuotis laisvai minčiai.
2013
Pašnekovas
Liudmila Kirpichev (Maskva), Vladislav Kirpichev (Maskva)
Kuo pašnekovas išskirtinis?
LIUDMILA KIRPICHEV, EDAS mokyklos įkūrėja (Maskva)
“Nei Henri Matisas, nei kuris kitas 20 amžiaus tapytojas nepaišė ir netapė taip lengvai kaip nesukaustyta penkiamečio mintis. Kirpichevų, šiuo metu vienų įdomiausių architektūros mokytojų, praktika parodo, jog šis fenomenas veikia ir kuriant trijų dimensijų kūrinius. Kirpichevai profesionaliose dirbtuvėse dirba su labai mažais vaikais, kur juos moko nupiešti ir pastatyti įvairiausių estetinių savybių turinčias architektūrines struktūras. Vizualinis šių vaikų sukurtų objektų grožis ir stebinantis įtaigumas dažnai pralenkia šiuolaikinių architektų vizijas…” Christian Moeller, Kalifornijos Universiteto Dizaino ir Medijų katedros profesorius, Los Angeles / 2005.
VLADISLAV KIRPICHEV, architektai, EDAS mokyklos įkūrėjas (Maskva)
“Nei Henri Matisas, nei kuris kitas 20 amžiaus tapytojas nepaišė ir netapė taip lengvai kaip nesukaustyta penkiamečio mintis. Kirpichevų, šiuo metu vienų įdomiausių architektūros mokytojų, praktika parodo, jog šis fenomenas veikia ir kuriant trijų dimensijų kūrinius. Kirpichevai profesionaliose dirbtuvėse dirba su labai mažais vaikais, kur juos moko nupiešti ir pastatyti įvairiausių estetinių savybių turinčias architektūrines struktūras. Vizualinis šių vaikų sukurtų objektų grožis ir stebinantis įtaigumas dažnai pralenkia šiuolaikinių architektų vizijas…” Christian Moeller, Kalifornijos Universiteto Dizaino ir Medijų katedros profesorius, Los Angeles / 2005.
Rekomenduoja skaityti
Paper Architecture. New Projects From the Soviet Union
Heinrich Klotz, Alexander G. Rappaport
Kodėl verta skaityti?
Ši knyga yra parodos katalogas, kuriame sukaupta plati Popierinės Architektūros darbų skalė. Kataloge taip pat yra pristatomi ir kelių EDAS studijos buvusių mokinių darbai.
Rekomenduoja skaityti
Edas - Design Kommunalka: Non-functional Space
Kodėl verta skaityti?
Knygoje publikuojami vaikų architektūros projektai sukurti EDAS studijoje mokykloje.