#8 Vieta. Erdvės antropologija

Architektūra ir nuobodulys

Kuo pokalbis įkvepiantis?

Nuobodulys pamažu tampa patogia sąvoka apibūdinti ne tik 9-ojo dešimtmečio fotografijos reiškinį, bet ir sovietinės visuomenės gyvenimą, kaip parodė dr. Tomo Vaisetos tyrimai. Monotonijos, banalybės, tuštumos, standartizacijos, stagnacijos, laiko sulėtėjimo patirtys buvo susijusios su beprasmybe, tvyrojusia ideologijos kontroliuojamoje viešumoje. Tačiau šalia ideologijos, sovietiniame mieste gyvenusio žmogaus savijautą veikė ir pats miestas, ypač – jo naujieji rajonai, moderni sovietmečio architektūra, kuri taip pat išreiškė ideologijos nustatytas vertybes. Jos nyki, monotoniška, nuestetinta, nužmoginta ir apvogta erdvė smelkėsi į žmonių sąmonę (ar sielą), skatindama ne tik abejingumą aplinkai, bet ir įvairias išsisukinėjimo nuo viešumos praktikas.

Pokalbis vyks lapkričio 8 d. 20 val. Nacionalinėje dailės galerijoje, Konstitucijos pr. 22. Pokalbis vyks lietuvių kalba.

08
lapkritis
2012

Pašnekovas

Agnė Narušytė

Kuo pašnekovas išskirtinis?

Dr. Agnė Narušytė yra dailės kritikė bei kuratorė, tyrinėjanti šiuolaikinę fotografiją ir jos sąsajas su filosofija bei psichologija. Ji studijavo dailės istoriją ir teoriją Vytauto Didžiojo universitete (Kaunas), Centrinės Europos universitete (Praha) ir Vilniaus dailės akademijoje. Nuo 1997 m. Narušytė dirbo moderniosios fotografijos fondo saugotoja ir tyrinėtoja Lietuvos dailės muziejuje, dėstė Vilniaus dailės akademijoje ir Edinburgo Napier universitete (Jungtinė Karalystė), buvo savaitraščio „7 meno dienos“ užsienio kultūros puslapio redaktorė, taip pat kūrė kultūros laidas Lietuvos nacionalinėje televizijoje. 2008 m. ji išleido disertacijos pagrindu parengtą knygą „Nuobodulio estetika Lietuvos fotografijoje“, o 2011 – knygą „Lietuvos fotografija: 1990 – 2010“. Šiuo metu ji yra Vilniaus dailės akademijos Dailės istorijos ir teorijos katedros vedėja.

Rekomenduoja skaityti

NUOBODULIO ESTETIKA LIETUVOS FOTOGRAFIJOJE

Agnė Narušytė

Kodėl verta skaityti?

Šioje knygoje pristatoma nuobodulio estetikos teorija, kurios pagrindu paskaitoje interpretuojama sovietmečio architektūra.